Monday, January 30, 2017

Trip Kembara Acheh

Alhamdulillah. Setelah merancang semenjak Oktober 2016, akhirnya pada 26 Januari hingga 29 Januari 2017, terlaksana juga impian untuk keluar bermusafir melihat bumi Allah yang terbentang luas. 

Alhamdulillah, direzekikan Allah untuk menjejak bumi barokah, bumi Serambi Mekah, bumi Acheh yang dahulunya pada tahun 2004 pernah dilanda badai tsunami yang dahsyat.

Kisah-kisah sepanjang kembara di bumi Acheh akan saya kongsikan di sini. Ambil mood dulu sebelum menaip sungguh-sungguh melalui papan kekunci laptop. Hihi. Waktu ini pun masih rasa rindu lagi dengan suasana di sana, dengan ibu-ibu ayah-ayah yang turut serta dalam kembara Acheh, dan dengan bermacam peristiwa yg Allah rezekikan saya untuk mengalaminya sepanjang bermusafir di sana.

Sungguh, Allah Maha Mendengar. Jika niat sejak mula memang kerana Allah, pasti Allah akan tunjukkan kepada kita betapa besarnya nikmat-Nya, betapa agungnya kuasa-Nya. Subhanallah.

Tak sabar nak bercerita. Tapi waktu ni hanya mampu beri mukaddimah je dulu. Barang-barang cenderahati pun masih belum keluar lagi dari dalam beg. Hihi. Semoga diberikan peluang menulis catatan yang seterusnya. InsyaAllah. Hingga ketemu lagi!

- 29 Januari 2017 -
Alhamdulillah, Terima Kasih Ya Rabb!


No comments: